logo

Enterprise Server Edition

Encryption Key & Backup-Passwort ändern

Klicken Sie im Backup-Client auf Optionen.     Unter “Backup-Passwort” können Sie das Backup-Passwort ändern. Unter “Encryption Key ändern” können Sie den Encryption Key ändern. Alle bereits erstellten Backups werden mit dem neu definierten Encryption Key ebenfalls zugänglich sein. Backup-Passwort ändern Geben Sie zuerst das alte Backup-Passwort ein und danach zweimal das neue Backup-Passwort (mindestens 4 Zeichen) Encryption Key ändern Geben Sie zuerst den alten Encryption Key ein und danach zweimal den neuen Encryption Key (mindestens 8 Zeichen).    

Reconnect MOUNT10 Client

Go to english version Deutsch Öffnen Sie den MOUNT10 Client. Klicken Sie auf Tools –> Wizards –> Account Wizard. Klicken Sie auf „Run Account Wizard“ und geben Sie die Storage Platform Angaben ein. Bestätigen Sie mit dem Button „Next“. (Erscheint NICHT im SOLO-Account) Wählen Sie „I want to connect to an existing Backup Account“. (Erscheint NICHT im SOLO-Account) Geben Sie den „Backup Account Name“ ein. Zusätzlich geben Sie Ihr Backup-Passwort sowie Ihren persönlichen Encryption Key ein. Tipp: Ziehen Sie das […]

Proxy Verbindung

Symptom Wenn ein  Proxy verwendet wird und keine Verbindung besteht werden bei einem Reconnect alle Einstellungen inkl. Accountname gelöscht. Bei einem erneuten Reconnect wird die Einstellung des Proxys nicht angenommen. Lösung Service stoppen Im File a5backup.properties Proxy manuell eintragen mit folgendem Format: connection.proxy=http\://proxy.ch\:8080/encrypted

Could not calculate differences between new and previous backup sets: There is not enough space in the file system.

Bitte überprüfen Sie ob genügend freier Speicher auf der Disk wo der MOUNT10 Ordner liegt zur Verfügung steht. Please check the free space on the disc where the MOUNT10 folders are located

Restore fails for files containing non-Latin characters (e.g. Chinese)

Restore Symptom In the Restore tab, the Backup Client incorrectly displays the names of files containing non-Latin characters (e.g. Chinese characters). When selecting and trying to restore these files, the restore fails and the following error is seen in the Backup Client: “Error writing to local database: columns name, dir_id are not unique” Solution The following options are available to get around the restore issue: Remote Management via the SP Console Restore using a task file SP Console Enable Remote Management on the Backup […]

Windows Image Backup troubleshooting

How Windows Image Backup works The Backup Client leverages off the Windows Server Backup technology. Windows Image Backup (WIB) implements the command-line usage of WSB’s “wbadmin” command with the “–allCritical” parameter set in order to perform critical volume backups. When the backup occurs, all files, including non-system files on crtitical volumes are temporarily stored in consolidated format in a central “dump” destination i.e. a “WindowsImageBackup” folder on the same machine, before being transferered to the Storage Platform. Because of this, when the […]

Bare Metal Recovery (Windows Server 2008/2012) – Restore procedure

Backup Backup client ESE: To create a Windows Image Backup (WIB) for a Bare Metal Recovery, consult the ESE user manual in section System-critical information (for disaster recovery) in chapter 6, “Backups”. (Available from version 8 R2) Restore The restore method is to use a Windows installation DVD and make the WindowsImageBackup folder available to this. Restore the WindowsImageBackup containing the BMR backup using a temporary client onto some temporary storage, either USB that will be directly connected, or to a network share […]

Backup Status: Successful with errors – aber es sind keine Errors im Log vorhanden

Symptom Im Backup Log steht in der letzten Zeile: Backup Status: Successful with errors. Im Log sind aber keine Errors ersichtlich. Im backupservice.log (befindet sich im Installationsverzeichnis) erscheint ein Error: ERROR FREE SPACE MONITOR – Error encountered while clearing temp folder to free up space: Indicated directory is not a directory Lösung Die Option “Enforce Free Space” ist im MOUNT10 Client aktiviert. Während dem Cache Update fällt der freie Speicherplatz unter die gesetzte Limite. Passen Sie den Wert an (z.B. […]

Roll-up failing since some required files have not been mirrored yet

Symptom During a Rollup the following error is seen in the StorageServer log: “Unable to perform a roll-up since some required files have not been mirrored yet ” Cause This typically happens on the MirrorServer when the mirror is not up to date. Seen on a StorageServer that was promoted from a MS where the mirror was not up to date. Solution MirrorServer – Wait for the mirror process to complete. Promoted StorageServer – Run a Quick Integrity Check with […]

How to run the Backup client (service) in debug mode

In the event that your backup fails with messages like ‘Exception:null’ or ‘Unable to recover from exception in backup process null’, you may get additional information on the problem by running the MOUNT10 service in debug mode. Stop the MOUNT10 DL or SE service in Computer Management (the runner will show a red circle with a cross in the system tray). Open Command Prompt. Its best to run this as Administrator (the user that the MOUNT10 service runs as). Navigate to the Backup Client install folder (e.g. C:\Program […]